Strona główna / Blog / Recenzja Magento – Tworzenie sklepu 2024

Recenzja Magento – Tworzenie sklepu 2024

AGATA MISTELSKA  l E-COMMERCE l  12.06.2024 l  5 MIN

Na skróty:

  1. Czym jest Magento?

    1. 1.1. Podstawowe informacje

    2. 1.2. Przegląd kluczowych danych – zalety i wady

    3. 1.3. Dla kogo jest Magento?

    4. 1.4. Co wyróżnia Magento na tle pozostałych?

  2. Przykładowe sklepy zbudowane na Magento

  3. Czy warto wybrać Magento: Nasza opinia

W niniejszym artykule skupimy się na dogłębnej analizie Magento – jego kluczowych cech i funkcji. Przeprowadzimy ocenę, czy ta platforma jest przyjazna dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) oraz dokonamy oceny jej skalowalności w kontekście potrzeb biznesowych. Poprzez tę analizę będziesz w stanie podjąć świadomą decyzje dotyczą wyboru platformy e-commerce dla Twojego biznesu.

Czym jest Magento?

Magento to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce, która umożliwia tworzenie zaawansowanych sklepów internetowych. Magento jest powszechnie znane na całym świecie i szacuje się, że jest wykorzystywane przez około 20% rynku e-commerce. W 2018 roku firma Adobe przejęła Magento, wcześniej platforma należała do eBay.

Podstawowe informacje

Typ oprogramowania Saas lub Commerce
Kraj pochodzenia USA
Rok wydania 2001
Dostęp do kodu źródłowego Częściowo

Przegląd kluczowych danych – zalety i wady

Cena ❌(od kilkudziesięciu tysięcy do kilku milionów złotych)
Indywidualny adres IP ❌ (zależnie od serwera)
Hosting w cenie ❌ (tylko w przypadku licencji Commerce Cloud)
Integracja z systemami księgowymi ❌ (tylko PayPal)
Własna domena
Prowadzenie bloga
Funkcje omnichannel ✅ (zewnętrzne rozwiązania)
Udostępnianie w mediach społecznościowych ✅ (przez moduł)
Wdrażanie zmian 
Integracja z systemami płatności
Wdrażanie promocji i rabatów
Możliwość sprzedaży produktów wirtualnych
Integracja z Allegro
Kalkulator kosztów wysyłki
Różnicowanie wariantów produktów
Wyszukiwarka i filtrowanie
Zarządzanie zwrotami ✅❌(w wersji Commerce)
Wsparcie techniczne
Automatyczna mapa strony
Możliwość edycji strony 404
Ręczne przekierowania 301
Prosta i szybka przebudowa struktury
Mobile friendly
Wewnętrzna wyszukiwarka
Edycja adresów URL
Edycja pliku robots
Wprowadzanie zaawansowanych zmian technicznych

Plusy oraz minusy posiadania sklepu na Magento pod kątem:

SEO: Ten system jest doskonale zaprojektowany pod kątem optymalizacji SEO. Spośród wszystkich dostępnych platform e-commerce typu open source, jest to jedne z najlepszych rozwiązań pod względem wyszukiwarek internetowych.

Kosztów utrzymania: Uważa się, że koszty to największy minus Magento. Wdrożenie sklepu internetowego opartego na Magento przez doświadczonych specjalistów może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych.

Skalowalności biznesu: Skalowalność biznesu w przypadku Magento jest znaczącą zaletą tej platformy. Dzięki swojej elastycznej architekturze oraz szerokiemu zakresowi dostępnych rozszerzeń i wtyczek, Magento umożliwia rozwój sklepu internetowego wraz ze wzrostem biznesu. 

Dla kogo jest Magento?

Sklep do 1000 produktów ✅❌
Sklep do 10 000 produktów ✅❌
Sklep do 100 000 produktów  ✅❌
Sklep 100 000 produktów i więcej

Mimo że Magento jest dostępne dla każdego rodzaju sklepu, jest szczególnie skierowane do wielkich firm.

Co wyróżnia Magento na tle pozostałych?

• SEO

Optymalizacja SEO w Magento obejmuje wiele zaawansowanych funkcji, jak i personalizację adresów URL, meta tagów, automatyczne generowanie map witryny, tagi kanoniczne oraz atrybuty alt dla obrazów.

• Skalowalność

Magento jest preferowanym wyborem dla wielkich sklepów internetowych. Jest
w stanie obsłużyć 100 tysięcy produktów i utrzymać wysoki poziom obciążenia, nawet gdy liczba sesji osiąga kilkaset tysięcy miesięcznie.

• Polski rynek

Magento jest skonfigurowany pod polski rynek e-commerce. Zapewnia integracje z wieloma firmami. W platformie znajdziesz rozwiązania dla usług, które zgodne z polskimi standardami i preferencjami klientów np. płatności online, narzędzia wspierające rozwój sprzedaży oraz usługi kurierskie.

Przykładowe sklepy zbudowane na Magento

Przed podjęciem ostatecznej decyzji, warto zobaczyć kilka przykładów sklepów online korzystających z platformy Magento.

Sklep YES

Sklep lampy.pl

Sklep swiatksiazki.pl

Źródło: www.wdrozenia-magento.pl/top-10-polskich-sklepow-na-magento

Czy warto wybrać Magento: Nasza opinia

Jeśli potrzebujesz platformy, która może obsłużyć duże ilości produktów, liczne atrybuty oraz wysokie obciążenie, Magento jest świetnym wyborem. Jego bogate funkcje SEO, elastyczność i integracje z wieloma firmami sprawiają, że jest to solidna opcja dla e-commerce. 

Jednak warto również wziąć pod uwagę swoje indywidualne potrzeby i zasoby techniczne, aby podjąć ostateczną decyzję, ponieważ bardzo ciężko jest wejść na rynek poprzez tę platformę. Wysokie koszty wdrożenia nie sprzyjają początkującym przedsiębiorcom. Utrzymanie i rozwój również obciąży nas wysokimi kwotami. W tym przypadku nie pominiemy również wymagania jakim jest wiedza programistyczna. 

Dużą wadą jest z pewnością brak możliwości edycji złożonych zamówień. Jeżeli chcemy wprowadzić zmiany w zamówieniu, należy anulować całe obecne zamówienie i złożyć nowe. Jeśli zamówienie jest duże, a użytkownik chce zmienić tylko jedną rzecz w naszej liście zakupów, musi ponowić dodawanie produktów. Takie sytuacje doprowadzają do potęgowania frustracji wśród użytkowników i braku chęci powrotu do sklepu.

Jeśli chcesz porównać Magento z innymi platformami możesz przeczytać również inne nasze artykuły:

Przeczytaj artykuł: Recenzja WooCommerce – Tworzenie sklepu 2024

Przeczytaj artykuł: Recenzja Shoper – Tworzenie sklepu 2024

Przeczytaj artykuł: Recenzja Sky-Shop – Tworzenie sklepu 2024

Podobne artykuły

Pozycjonowanie sklepu na Shoper

Pozycjonowanie sklepu na Shoper

20.11.2024 r.

clock 4 minuty czytania

Recenzja BigCommerce – Tworzenie sklepu 2024

Recenzja BigCommerce – Tworzenie sklepu 2024

19.11.2024 r.

clock 4 minuty czytania

Wyślij zapytanie

    form