Błędy w obsłudze klienta w e-commerce: jak poprawić relacje z klientami?
12.11.2024 r.
3 minuty czytania
AGATA MISTELSKA l E-COMMERCE l 12.06.2024 l 5 MIN
W niniejszym artykule skupimy się na dogłębnej analizie Magento – jego kluczowych cech i funkcji. Przeprowadzimy ocenę, czy ta platforma jest przyjazna dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) oraz dokonamy oceny jej skalowalności w kontekście potrzeb biznesowych. Poprzez tę analizę będziesz w stanie podjąć świadomą decyzje dotyczą wyboru platformy e-commerce dla Twojego biznesu.
Magento to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce, która umożliwia tworzenie zaawansowanych sklepów internetowych. Magento jest powszechnie znane na całym świecie i szacuje się, że jest wykorzystywane przez około 20% rynku e-commerce. W 2018 roku firma Adobe przejęła Magento, wcześniej platforma należała do eBay.
Typ oprogramowania | Saas lub Commerce |
Kraj pochodzenia | USA |
Rok wydania | 2001 |
Dostęp do kodu źródłowego | Częściowo |
Cena | ❌(od kilkudziesięciu tysięcy do kilku milionów złotych) |
Indywidualny adres IP | ❌ (zależnie od serwera) |
Hosting w cenie | ❌ (tylko w przypadku licencji Commerce Cloud) |
Integracja z systemami księgowymi | ❌ (tylko PayPal) |
Własna domena | ✅ |
Prowadzenie bloga | ✅ |
Funkcje omnichannel | ✅ (zewnętrzne rozwiązania) |
Udostępnianie w mediach społecznościowych | ✅ (przez moduł) |
Wdrażanie zmian | ✅ |
Integracja z systemami płatności | ✅ |
Wdrażanie promocji i rabatów | ✅ |
Możliwość sprzedaży produktów wirtualnych | ✅ |
Integracja z Allegro | ✅ |
Kalkulator kosztów wysyłki | ✅ |
Różnicowanie wariantów produktów | ✅ |
Wyszukiwarka i filtrowanie | ✅ |
Zarządzanie zwrotami | ✅❌(w wersji Commerce) |
Wsparcie techniczne | ❌ |
Automatyczna mapa strony | ✅ |
Możliwość edycji strony 404 | ✅ |
Ręczne przekierowania 301 | ✅ |
Prosta i szybka przebudowa struktury | ✅ |
Mobile friendly | ✅ |
Wewnętrzna wyszukiwarka | ✅ |
Edycja adresów URL | ✅ |
Edycja pliku robots | ✅ |
Wprowadzanie zaawansowanych zmian technicznych | ✅ |
SEO: Ten system jest doskonale zaprojektowany pod kątem optymalizacji SEO. Spośród wszystkich dostępnych platform e-commerce typu open source, jest to jedne z najlepszych rozwiązań pod względem wyszukiwarek internetowych.
Kosztów utrzymania: Uważa się, że koszty to największy minus Magento. Wdrożenie sklepu internetowego opartego na Magento przez doświadczonych specjalistów może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych.
Skalowalności biznesu: Skalowalność biznesu w przypadku Magento jest znaczącą zaletą tej platformy. Dzięki swojej elastycznej architekturze oraz szerokiemu zakresowi dostępnych rozszerzeń i wtyczek, Magento umożliwia rozwój sklepu internetowego wraz ze wzrostem biznesu.
Sklep do 1000 produktów | ✅❌ |
Sklep do 10 000 produktów | ✅❌ |
Sklep do 100 000 produktów | ✅❌ |
Sklep 100 000 produktów i więcej | ✅ |
Mimo że Magento jest dostępne dla każdego rodzaju sklepu, jest szczególnie skierowane do wielkich firm.
• SEO
Optymalizacja SEO w Magento obejmuje wiele zaawansowanych funkcji, jak i personalizację adresów URL, meta tagów, automatyczne generowanie map witryny, tagi kanoniczne oraz atrybuty alt dla obrazów.
• Skalowalność
Magento jest preferowanym wyborem dla wielkich sklepów internetowych. Jest
w stanie obsłużyć 100 tysięcy produktów i utrzymać wysoki poziom obciążenia, nawet gdy liczba sesji osiąga kilkaset tysięcy miesięcznie.
• Polski rynek
Magento jest skonfigurowany pod polski rynek e-commerce. Zapewnia integracje z wieloma firmami. W platformie znajdziesz rozwiązania dla usług, które zgodne z polskimi standardami i preferencjami klientów np. płatności online, narzędzia wspierające rozwój sprzedaży oraz usługi kurierskie.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji, warto zobaczyć kilka przykładów sklepów online korzystających z platformy Magento.
Sklep YES
Sklep lampy.pl
Sklep swiatksiazki.pl
Jeśli potrzebujesz platformy, która może obsłużyć duże ilości produktów, liczne atrybuty oraz wysokie obciążenie, Magento jest świetnym wyborem. Jego bogate funkcje SEO, elastyczność i integracje z wieloma firmami sprawiają, że jest to solidna opcja dla e-commerce.
Jednak warto również wziąć pod uwagę swoje indywidualne potrzeby i zasoby techniczne, aby podjąć ostateczną decyzję, ponieważ bardzo ciężko jest wejść na rynek poprzez tę platformę. Wysokie koszty wdrożenia nie sprzyjają początkującym przedsiębiorcom. Utrzymanie i rozwój również obciąży nas wysokimi kwotami. W tym przypadku nie pominiemy również wymagania jakim jest wiedza programistyczna.
Dużą wadą jest z pewnością brak możliwości edycji złożonych zamówień. Jeżeli chcemy wprowadzić zmiany w zamówieniu, należy anulować całe obecne zamówienie i złożyć nowe. Jeśli zamówienie jest duże, a użytkownik chce zmienić tylko jedną rzecz w naszej liście zakupów, musi ponowić dodawanie produktów. Takie sytuacje doprowadzają do potęgowania frustracji wśród użytkowników i braku chęci powrotu do sklepu.
Jeśli chcesz porównać Magento z innymi platformami możesz przeczytać również inne nasze artykuły:
Przeczytaj artykuł: Recenzja WooCommerce – Tworzenie sklepu 2024
Przeczytaj artykuł: Recenzja Shoper – Tworzenie sklepu 2024
Przeczytaj artykuł: Recenzja Sky-Shop – Tworzenie sklepu 2024
12.11.2024 r.
3 minuty czytania